zondag 1 april 2018

Ervaring met Fresco van Borgo de Pazzi (garen)


Vrijdagavond ging ik naar een workshop om een zomertrui te breien. Het is al even geleden dat ik nog gebreid hebt, maar het lijkt me wel te lukken.

Tevens een tijdje geleden dat ik een ervaring deelde wanneer het gepland was voor de groep, de eerste dinsdag van de maand 😏. Door drukte is dit even niet gelukt, maar ik maak graag van de workshop de gelegenheid om iets leuk met jullie te delen. Dus bij deze, 2dagen op voorhand… 😊

De type garen die we moeten gebruiken kende ik nog niet. Hij krijgt de naam Fresco van Borgo de pazzi. Het is een combinatie van linnen en viscose. Het voelt heel zacht aan en het is een type garen die ik kan aanraden. Normaal dient hij voor haaknaalden 2,5 – 3 maar de dame van de workshop raadde ons aan te breien met 4,5mm. Dat valt zeker goed mee.

Zoals de beschrijving van het garen weergeeft (google is onze vriend 😉) is het aangename garen om mee te breien. Het is wel wennen met zo’n dunne garen om te breien. Haken met dunne garen lukt me een uitdaging, maar wie niet waagt, niet wint..
Ik ben zeer tevreden van mijn resultaat. Momenteel zo’n 18 rijen.



Uiteraard heb ik jullie ook de zomercreatie – CAL beloofd dus daar moet ik ook nog beetje aan werken. Meer info in volgende blogbericht.

En omdat het Pasen is, wil ik nog een leuke verassing haken. Druk schema maar oh zo weinig tijd.. Laten we hopen dat ik nu kan beginnen haken/breien… want jammer genoeg, als men ziek is, valt er veel in te halen qua huishoudelijke werk.. 

Fijne paaszondag. Wij vieren het pas later.. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten